Veerkracht voor iedereen in zorg en welzijn

Als je in de zorg- of welzijnssector werkt of mantelzorger bent, geef je vandaag alles wat je hebt. Met hart en ziel, dag in dag uit. Op dit platform vind je tips om goed voor jezelf te zorgen, veerkracht bij te tanken en elkaar te ondersteunen. Ook voor directe hulp kan je hier terecht. Zo houden we ons ook mentaal fit. Zo zijn we samen De ZorgSamen.

IN DE KIJKER

  • Kies voor gezonde voeding. Waak over je vochtbalans.

  • Begrens je eigen verantwoordelijkheid.

  • Sharing is caring

    Deel je graag jouw tips, getuigenis of initiatief met collega’s uit zorg en welzijn of met andere mantelzorgers? Wij horen, zien en lezen het graag!

    Hoe herken je signalen van overbelasting en emotionele uitputting?

    Onzekerheid, stress of onrust zijn heel normaal in ongewone situaties zoals vandaag. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze je minder goed doen functioneren. Met deze checklist kan je signalen van overbelasting en emotionele uitputting herkennen bij jezelf en bij je collega’s.

    []
    1 Step 1
    2 Step 2
    3 Step 3
    Verandering in denken - 1/3
    Veranderingen in gevoelens - 2/3
    Veranderingen in gedrag - 3/3
    keyboard_arrow_leftVorige
    Volgendekeyboard_arrow_right
    FormCraft - WordPress form builder

    Waar vind je hulp?

    Als zorg- of welzijnsverlener (in loondienst of als zelfstandige), als arts, als student, als arts in opleiding, als mantelzorger en als vrijwilliger in zorg en het welzijn kan het ook even te veel worden … Wij staan voor je klaar met een luisterend oor en mogelijke oplossingen.

    Close

    Vul de 3de ZorgSamen Barometer in. Beschikbaar tot 8 juni 22 uur.

    Doe mee