Hulplijnen voor je cliënt

Welke hulplijnen inschakelen voor cliënten?

Je cliënt heeft vragen over corona waarop je het antwoord niet weet

Coronalijn
Voor wie: iedereen die met vragen zit.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 0800/14689
Doven en slechthorenden kunnen gebruik maken van een afstandstolk via CAB Vlaanderen

Je cliënt of het gezin van je cliënt zit met welzijnsvragen en kan extra ondersteuning gebruiken

Teleonthaal
Voor wie: iedereen die behoefte heeft om te praten over kleine en grote zorgen.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 106
Chat

Awel
Voor wie: kinderen en jongeren die nood hebben aan een babbel.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 102
Mail via contactformulier
Chat
forum

JAC
Voor wie: kinderen en jongeren die hun verhaal willen vertellen en/of of advies en hulp zoeken.
Contactmogelijkheden:
Telefoon
Mail via contactformulier
Chat
Langskomen

CAW
Voor wie: iedereen die vragen heeft over of advies en hulp zoekt bij

  • Je goed voelen
  • Administratie en geld
  • Wonen
  • Gezondheid
  • Op eigen benen
  • Werk en vrije tijd
  • Relatie, gezin en omgeving
  • Schokkende gebeurtenis
  • Migratie

Contactmogelijkheden:
Telefoon 0800 13 500
Mail via contactformulier
Chat
Langskomen

Diensten Maatschappelijk Werk van de Ziekenfondsen:
Voor wie: iedereen die vragen heeft over of advies en hulp zoekt bij

  • Rechtenverkenning + aanvraag financiële tegemoetkomingen
  • Hulpmiddelen en aanpassingen aan de woning
  • Organisatie van thuiszorg
  • Opmaak ondersteuningsplan voor personen met een handicap.

Contactmogelijkheden: contacteer het ziekenfonds van uw cliënt en vraag naar de dienst maatschappelijk werk.

Je cliënt heeft behoefte aan burenhulp (fijne babbel inbegrepen)

#Onzegemeentehelpt
Voor wie: iedereen die op zoek is naar laagdrempelige burenhulp tijdens de coronacrisis. De ondersteuning gebeurt door vrijwilligers. Boodschappen doen, helpen met de computer, een babbel komen doen…
Contactmogelijkheden:
Selecteer op de site jouw regio om te zien welke platforms er actief zijn.
Je kan hulp aanvragen via telefoon en mail.

Je cliënt zit met opvoedingsvragen

Opvoedingslijn
Voor wie: ouders, opvoeders, stiefouders en grootouders met grote en kleine opvoedingsvragen.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 078 15 00 10
Mail opvoedingslijn@groeimee.be
Chat

De thuissituatie van je cliënt voelt onveilig aan

1712
Voor wie: kinderen (-12), jongeren (+12) en volwassenen die vragen hebben over geweld, misbruik en kindermishandeling.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 1712
Mail via contactformulier
Chat

Nu praat ik erover
Voor wie: minderjarigen die vragen hebben over seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Contactmogelijkheden:
Chat

Je cliënt maakt zich zorgen over zijn (toegenomen) middelengebruik

Druglijn
Voor wie: iedereen die vragen heeft over drank, drugs, pillen, gamen en gokken en/of op zoek is naar advies en hulp.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 078 15 10 20
Bellen via Skype
Chat
Mail via contactformulier

Je cliënt is op zoek naar contact met lotgenoten

Trefpunt zelfhulp
Voor wie: iedereen die op zoek is naar een gepaste zelfhulpgroep of patiëntenvereniging.
Contactmogelijkheden:
In de databank kan je zoeken op thematiek of aandoening. De contactgegevens per groep of vereniging staan erbij.

Je cliënt denkt aan zelfdoding

Zelfmoordlijn
Voor wie: personen die aan zelfdoding denken, naasten die zich zorgen maken en/of professionele hulp zoeken, nabestaanden.
Contactmogelijkheden:
Telefoon 1813
Mail via contactformulier
Chat

Close

Vul de 3de ZorgSamen Barometer in. Beschikbaar tot 8 juni 22 uur.

Doe mee